2019. január 9-én lezárult a nevezés a XXXIV. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciójára. 175 hallgató 152 pályamunkát nyújtott be.
Január 16-án, szerdán kezdődik a dolgozatok tagozatokba rendezése a Szakmai Bizottság által, majd ezt követően kerül sor a bírálatok elkészítésére.
A XXXIV. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani- Tudástechnológiai Szekciójának három napos rendezvényére Esztergomban került sor a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Vitéz János Tanárképző Központjának szervezésében. A szekcióban 22 tagozatot indítottak, amelyekre már szeptembertől jelentkezhettek a lelkes hallgatók. A konferencia április 15-én, hétfőn kezdődött a hallgatók és a zsűritagok regisztrációjával. Az egyetem dísztermében a versenyen indulók a feliratkozás után átvették ajándékcsomagjukat és a kihelyezett hirdetőtáblákon elolvashatták a verseny menetével kapcsolatos lényeges információkat. A zsűri a regisztrációt követően egy értekezleten vett részt, ezalatt a versenyzők felkeresték a tagozatuknak megfelelő tantermet, hogy feltöltsék prezentációjukat a helyi számítógépre, és megismerkedjenek a másnapi verseny helyszínével. A megnyitó ünnepség délután négy órakor kezdődött a Szent Adalbert Központban, amelynek keretében elhangzot
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet-és Társadalomtudományi Kara Re-design – „Gondold újra a baglyot!” pályázatot hirdetett az újrahasznosítás jegyében gyerekek számára 4 kategóriában (óvodás, általános iskola alsó tagozatos, felső tagozatos, középiskolás), amely igen nagy népszerűségnek örvendett. Éppen ezért a zsűri nem volt egyszerű helyzetben a döntés hozatalnál, mert kreatívabbnál kreatívabb alkotások érkeztek. A versenyhez nemcsak helyi intézményekből, hanem az ország más pontjáról, például Debrecenből is csatlakoztak. A Facebook-on lezajlott közönségszavazás pedig kiemelt figyelmet kapott. A pályázat meghirdetésének egyik nem titkolt célja az volt hogy a 2019. április 15-17. között Esztergomban megrendezésre kerülő XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencia beemelődjön a köztudatba, amelynek a jelképe a bagoly. Mindemellett a pályázat remek lehetőséget nyújtott arra, hogy játékos formában felhívjuk a figyelmet a hulladéknak szánt anyagok újrahasználhatóságára, val
Az előző három részben a kezdetektől követtem végig az OTDK történetét, ebben az utolsó részben a rendszerváltás utáni eseményekkel foglalkozom. A változást mi sem mutathatja jobban, mint az, hogy új tagozatokkal bővült az OTDK. Megjelent az informatika, a hadtudomány és a testnevelési tagozat is. A megújult OTDT először 1992-ben ült össze. Az elnökség mellett a célok is változtak, hiszen már nem a szocialista értelmiség kinevelése volt a fő cél. Szendrő Péter OTDT elnök szerint az előző rendszer szovjet mintára a kollektív kutatást szorgalmazta, de mostanra politikamentes lett az OTDK. A rendszerváltás után az egyik legnagyobb probléma a finanszírozás kérdése volt. Egy ilyen méretű rendezvénysorozatot csak állami támogatással lehetett finanszírozni, melyre 1993-ban 5 millió forintot kapott az OTDK. Az új évezredben sikerült bővíteni a versenyen induló diákok körét köszönhetően a határon túli magyar egyetemekkel és diákszervezetekkel folytatott intézményes kapcsolatnak. Új díjaka
Megjegyzések
Megjegyzés küldése