VÉGHAJRÁ



Az Országos Tudományos Diákköri Konferencia Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekció felkészülési idejének véghajrájához érkeztünk. A résztvevők hamarosan megkapják a bírálatokat és pár hét múlva itt a várva várt döntő is. Ezzel kapcsolatban beszélgettünk a Pázmány Péter Katolikus Egyetem hallgatójával, Alföldi Klaudiával.

 

Mi az OTDK dolgozatod témája? 
Dolgozatomat az interkontinentális hídépítés kérdéskörben írtam. Arról szól, hogyan lehet segíteni azon magyar iskolában tanuló külföldi gyerekek felzárkózását, akik bevándoroltak vagy hazánkban ideiglenesen tartózkodnak. 


A verseny véghajrájában vagytok, hamarosan érkeznek a bírálatok. Mit vársz az értékeléstől?
Igazából én nem számítok arra, hogy kimagasló helyezést fogok elérni, de nem is ezért jelentkeztem. A célom az volt az OTDK versennyel, hogy próbára tegyem saját magam és be tudjam bizonyítani, hogy képes vagyok megcsinálni. Ez már sikerült is, ami nagy örömmel tölt el. 


Változtatnál valamit utólag a dolgozatodon? 
A módszertani részén nem, maximum még írnék hozzá, kibővíteném. Amit másképp csinálnék, hogy hamarabb kezdeném el írni, mivel akkor egy sokkal kerekebb, letisztultabb dolgozatot sikerült volna összeállítanom. Sajnos túlságosan az utolsó pillanatra maradt minden. Az elemzési részét tekintve annyit módosítanék, hogy nagyobb távlatban vizsgálnám a gyerekeket és magát a módszert is. 



Ki a konzulensed és hogyan tudott segíteni neked a dolgozatod megírása alatt?

Szőke-Milinte Enikő tanárnő a konzulensem, aki mindig nagy lelkesedéssel, odaadással segített. Szinte heti rendszerességgel tartott nekem konzultációt, ahol összeültünk és megbeszéltük, milyen irányba haladjon tovább a dolgozat. Tanárnő a nap 24 órájában a rendelkezésünkre állt és pótanyaként segítette a munkánkat. 


Hogyan patronálja tanárnő a prezentációra való felkészülésed?
Jövő hét pénteken lesz az első találkozónk, ahol már a döntőre készülünk. A tanárnő azt kérte tőlem, hogy készítsem el a prezentációmat úgy, ahogy én gondolom. Nem mondja el nekem előre, hogy mire figyeljek oda, mert először azt szeretné látni, én hogyan gondolkodom a témáról, és aztán majd elmondja ő is a véleményét és kiegészíti a prezentációm.
Ezenkívül írni fogok magamnak vázlatot is, amit próbálok majd minél többször elgyakorolni, hogy pontosan és jól fejezzem ki magam az áprilisi döntőre. Továbbá újra elolvasom az egész dolgozatomat, kutatásomat és az eredményeket is átnézem, hogy minden friss legyen.


Mit tartasz fontos szempontnak a prezentáció során? Mire érdemes figyelni? 
A zsűritagok közül biztos lesz olyan, aki olvasta a dolgozatomat, ezért fontosnak tartom, hogy ne mondjam el a prezentációm során újra az egészet, mivel azzal nem szolgálnék új információval. Arra gondoltam, hogy inkább a módszertanra, annak fontosságára és hasznosságára tenném a hangsúlyt, hogy bebizonyítsam az értelmét.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tudósítás az OTDK döntő három napjáról

Ötletesen újragondolt baglyok

Az OTDK története – befejező rész: a rendszerváltás után